Skip to content

En tiedä voiko tästä enää onnitella…

tammikuu 11, 2007

…mutta sinä olet vuoden mainostoimisto. Kyllä Adage on valinnut kuluttajan vuoden mainostoimistoksi. Perustelut ovat ilmeiset:

Of course, in some ways, they [consumers] always have [had power]. A brand has only ever been as good as consumers’ experience of it. The difference today is that consumers have lots of ways of communicating those experiences, and trust each other’s views above marketers’ overt sales pitches. Consequently, they’re influencing marketing strategy as never before.

Hmmm… hyvä veto Advertising Age -lehdeltä, mutta ei aivan yhtä selkeä kuin yksilön valitseminen vuoden henkilöksi, sisällöntuottajana. Jos me olemme parhaita mainostoimistoja, kelle me mainostamme ja miksi? Eikö vallan siirtyminen kuluttajalle nakerra perinteisen mainostoimisto-ajattelun perusteita. Vai onko nyt siis niin, että valta on siirtynyt sekä kuluttajalle että säilynyt mainostajalla?

Entä millainen olisi maailma, jossa kuluttajat todella omistaisivat brändit? Procter & Gamblen CEO A.G. Lafley kehotti yrityksiä luovuttamaan brändit kuluttajille puheessaan Association of National Advertisersin vuosikonferenssissa. AdAgen mukaan tämä oli vallankumouksellista:

For those unfamiliar with P&G or marketing-conference protocol, this was the equivalent of a then-still-very-folky Bob Dylan plugging in an electric guitar at the Newport Jazz Festival in 1965.

No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: